Commissies in de vereniging

HR Netwerk

in de regio

HR Netwerk folder in Pdf: klik hier >

 

Soms met de handen in het haar over je medewerkers?

 

Als werkgever herkennen we allemaal het moment dat je denkt: “wat moet ik nu?”

Teveel of juist te weinig mensen, hoog ziekteverzuim, thuiswerkperikelen of misschien zelfs een dreigend arbeidsconflict. En dan de wet- en regelgeving waar je als werkgever mee te maken krijgt: de RIE’s, de eisen die aan stageplaatsen en scholing worden gesteld.

Het kan een lange alinea worden, deze inleiding.

Niet voor niets is er het Joodse gezegde: “Ik wens u veel personeel”.

 

De Ondernemersvereniging Hilversum Zuid West wil een antwoord geven op kwesties waar je als werkgever mee te maken krijgt.

Dat doen we door het oprichten van een netwerk voor werkgevers.

Voor heel Hilversum en in de toekomst wellicht op de schaal van de regio Gooi en Vecht, want de kracht zit in de omvang van het ondernemersnetwerk.

Het netwerk is not-for-profit, een stichting met ondernemers in het bestuur.

 

 

Waarom?

Omdat we jou als werkgever willen ondersteunen en omdat we goede

vakmensen willen behouden in de regio.

Dat bespaart kosten en worden we allemaal beter van.

 

 

 

 

SLUIT JE AAN BIJ ONS NETWERK!

 

Voor, door en van ondernemers

 

We behouden vakmensen door onderlinge duurzame inzetbaarheid,

arbeidsmobiliteit en kennisdeling. De werkwijze van HR Netwerk is gericht

op praktische oplossingen en korte lijntjes.

 

Arbeidsmobiliteit heeft te maken met transfers “van werk naar werk”,

met in-, door- en uitstroom van medewerkers.

Het netwerk kan je bijvoorbeeld in contact brengen met andere ondernemers

die medewerkers zoeken of teveel hebben en een helpende hand bieden bij het

zoeken naar scholingstrajecten.

 

Onderlinge inzetbaarheid omdat we niet alleen binnen sectoren kijken.

Waarom zou een bankemployee zich niet thuis voelen op de financiële afdeling

van een bedrijf? Of de verkoper niet in de zorg?

Ben je deelnemer van het netwerk, dan kennen wij jou en je onderneming.

We kunnen je tijd besparen door je door te verwijzen naar het meest passende

andere bedrijf, een professional of het betreffende onderwijs- of overheidsloket.

 

Duurzame inzetbaarheid en HR kennisdeling heeft te maken met het fit houden

van jezelf als werkgever.

Ben je bekend met de wet Poortwachter en de Arbowet?

Regels veranderen snel en je kan als ondernemer niet alles in de gaten houden.

Het netwerk kan je helpen bij te blijven en je wijzen op risico’s.

Mocht het toch nodig zijn dan kan het netwerk je ondersteunen in het zoeken naar

partners die je kunnen helpen.

 

 

 

 

Tarieven, een rekensommetje

 

Leen Zevenbergen:

“Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel een

medewerker kost die twintig jaar in dienst is?

Laten we zeggen 2500 euro per maand,

plus sociale lasten en belasting, 5000 euro

per maand, 60.000 euro per jaar,

1,2 miljoen in twintig jaar.

 

Je doet met het aannemen van een goede medewerker dus eigenlijk een investering

van meer dan 1 miljoen euro.

Ik denk dat erg weinig ondernemers daarbij stil staan.

En dan hebben we het nog over een relatief matig salaris dat in twintig jaar niet stijgt.

Wat zou je doen als je een machine aanschaft die meer dan 1 miljoen euro kost? Precies!”

 

 

 

Lidmaatschap bij het netwerk is afhankelijk van de omvang van je organisatie.

Heeft u bijvoorbeeld 15 medewerkers? dan is uw jaarlijkse bijdrage slechts €. 330,-

Aantal medewerkers bedrag in €. (Ex. btw, per contractjaar)

<          20 €. 330,-

20    -   50 €. 660,-

50    -  100 €. 1100,-

100  -  250 €. 1650,-

250 - 1000 €. 2750,-

1000   >    €. 3300,-

 

 

 

 

Werknemers

Werknemers bij deze groep werkgevers, ongeacht de aard van de arbeidsrelatie

(vast, flex, detachering ) kunnen ook terecht bij het netwerk.

Het idee bevindt zich in de ontwikkelfase. Wij maken ons idee bekend, zoeken

contact met partners en bedrijven en zoeken nu naar mogelijkheden tot

financiering en inrichting van het HR Netwerk.

Een inspirerend voorbeeld voor ons is Stichting Veluwe Portaal met 114 werkgevers

aangesloten op de Noord Veluwe en dat al 11 jaar succesvol is op dit domein.

 

 

 

Contact:

Dinesha Engelberts, HR-adviseur

06-18200435

hrnetwerk@ovhilversumzuidwest.nl

Ondernemersvereniging Hilversum Zuid West

Postbus 28444

1202LK Hilversum

 

info@ovhilversumzuidwest.nl

 

Telefoonnummer: 0657822894

 

KvK–nummer: 52002489

BTW identificatie nr:NL850258339B01

 

 

 

Protocol camerabewaking | Privacyverklaring | Cookiebeleid

* Bevorderen van onderlinge contacten met meerdere bijeenkomsten per jaar.

 

* Het behartigen van gemeenschappelijke belangen in het industriegebied van uw eigen onderneming.


* Keurmerk Veilig Ondernemen

Bestuur:

Bas Brüll, voorzitter

Minke van Thiel, 2e secretaris

Robert de Keizer, penningmeester

Ron Manten, algemeen lid

Eric van der Vegt, algemeen lid

 

Parkmanagement Organisatie:

Parkmanager: Gerrit Mol RSE

parkmanagement@ovhilversumzuidwest.nl

Secretariaat: Minke van Thiel

 

Commissie Duurzaam:

Harco van den Hil

commissieduurzaam@ovhilversumzuidwest.nl

 

Secretariaat:

Front office: Minke van Thiel,

secretariaat@ovhilversumzuidwest.nl

 

Back office: Larissa Mol

 

Side office: Manisch-Creatief